Fiat - kawał historii motoryzacji...


Fiat 500 jest następcą modelu Fiat 500 Topolino (1936-1955). Wziął swoją nazwę od pojemności dwucylindrowego chłodzonego powietrzem silnika wynoszącej niemal 500 cm³ (dokładnie 479).








Modele Fiata:
126p/Maluch
Albea
Bravo
Cinquecento
Ducato
Fiat 500
Freemont
Grande Punto
Idea
Idea
Linea
Palio
Panda
Regata
Ritmo/Strada
Scudo
Sedici
Seicento
Strada
Tempra
Uno
Fiat Multipla Oggi

Regata

Fiat Regata – model samochodu osobowego produkowanego w latach 1983-1990 przez firmę Fiat we Włoszech oraz kilka lat dłużej w firmie Sevel Argentina S.A. w Argentynie (jako Regatta). Powstawał również na licencji w Hiszpanii jako SEAT Málaga. Była to wersja z nadwoziem sedan modelu Fiat Ritmo. Wersja kombi nosiła dodatkowy składnik nazwy Weekend. Występował on w szerokim zakresie wersji: Regata 70 z silnikiem benzynowym 1300, Regata 85 z silnikiem benzynowym 1500, Regata 100 z silnikiem benzynowym 1600 (rozróżnia się tu model 1.6 OHC - jedno wałkowy o mocy maksymalnej 90 KM, 1.6 DOHC - dwuwałkowy o mocy 97 KM i 1.6 DOHC - dwuwałkowy o mocy 105 KM) i Regata Diesel 1700. Co więcej, model 70 był dostępny z trzema zestawami wyposażenia: "Base", "Super", i "E.S.". Ostatni miał silnik o zmniejszonym zużyciu paliwa w cyklu miejskim. "Fiat Regata Akropolis" ma silnik 1,8 i 2,0 dm³ DOHC z Fiata 132. Fiat w tym aucie jako jeden z pierwszych zastosował elektronicznie sterowany nawiew i temperaturę powietrza. W swoich latach było to auto dość luksusowe, bowiem najbogatsza wersja zawierała choćby elektrycznie otwierane szyby, elektronicznie sterowany nawiew, centralny zamek, alarm, wycieraczki na reflektorach, elektryczny szyberdach, przykrywka na radio, regulacja wysokości kierownicy, wspomaganie kierownicy, pierwowzór komputera pokładowego - tzw. CheckPoint informujący o niskim stanie oleju, płynu chłodzącego, wodzie w zbiorniku paliwa (w dieslach), ładowaniu akumulatora, sprawności żarówek w lampach, niedomkniętych drzwiach i wiele, wiele innych. Całość wskaźników jest podsumowana kontrolką gotowości do jazdy. Sporym atutem tego auta jest też potężny bagażnik. W 1986 roku model ten został przestylizowany[1]. W latach 1985-1990 produkowano wersję dostawczą Fiata Regata Weekend pod nazwą Fiat Marengo. W latach 1990-2001 model Marengo powstawał na bazie Fiata Tempra SW. Poprzednikiem modelu Regata był Fiat 131, a następcą Fiat Tempra.
html map